Stäng

Livets glada dagar

Psykisk ohälsa ses ofta som en oundviklig del av åldrandet, något att acceptera och lära sig att leva med. På uppdrag av Mind skapade Delta Studios kampanjen ”Livets glada dagar” som syftar till alla har rätt till livets glada dagar – genom hela livet. Oavsett om man är nybliven pensionär eller nyss firade sin 95-årsdag.

Grundstommen i kampanjen är Minds må bra-guide, en 60 sidor lång broschyr där vi har samlat och paketerat personliga berättelser, information om tillstånd och besvär, samt hur man kan gå tillväga om man behöver stöd och hjälp. Broschyren går att hämta på samtliga Apotek Hjärtat-butiker i Sverige.
Övriga uttag har synts i sociala medier, på tv och i kvälls- och dagspress.

Kampanjen bygger på riktiga personers upplevelser av åldrandet. Efter ett omfattande castingarbete – där vi finkammade föreningar, volontärgrupper, religiösa samfund och seniornätverk över stora delar av landet – fann vi Ewa, Monica, Yngve, Birgit, Shahla och Staffan, som har varit delaktiga i arbetet från start till slut.

Exekutiv producent: Johan Andersson

Projektledare Mind: Johanna Nordin

Kommunikatör Mind: Elisabeth Alm

Projektledare: Ida Ahlberg

Regissör: Gustav Fromell

Redaktör: Sofia Bergström

Stillbildsfotograf & retusch: Martin Brusewitz

Fotograf: August Sandström

Ljud: Jakob Oldenburg

Grade: Miles Lembke

Grafisk form broschyr: FLW

Mediebyrå: Captivate

No items found.
No items found.
Kapad
Bioconcept City
1605 dagar och nätter
Fatta bilden